How to deal with greasy hair? Plannin' to try the 'no-poo' method

iunie 23, 2014

Cu riscul de a mă repeta, unul dintre motivele pentru care am ajuns de la păr lung la scurt a fost faptul că nu mai știam ce să-i fac pentru a nu se îngrășa atât de repede. Vara e groaznic. Dacă nu-l spăl la intervale fixe de 2 zile arată oribil și implicit mă face să mă simt oribil.
Așa că dacă vara mă enervează la culme, tot vara(trecută) i-am și pus capăt(credeam eu).

L-am tuns scurt și pe lângă faptul că tunsoarea nu a fost nici pe departe cum mi-am dorit eu, nu am scăpat de greasy hair look.

Urăsc părul nespălat și judec involuntar persoanele care se afișează cu el așa, și tocmai de asta cred că va fi o adevărată provocare să încep și să respect experimentul "no-poo".
 Acesta presupune spălarea părului fără șampon(chimicale) și înlocuirea acestuia cu două soluții preparate în casă: o soluție pe post de șampon - apă și bicarbonat, cealaltă soluție pe post de balsam - apă și oțet de mere.


O să încep experiența no-poo de la 1 iulie și o să-i urmăresc evoluția pe parcursul a 3-4 săptămâni.
Sper să rezist deși știu că la început va trebui să mă confrunt cu aspectul acela neplăcut, de păr îmbâcsit, dar ce nu fac eu pentru ca excesul de sebum de la rădăcinile părului meu să se reducă considerabil? :D

Scalpul produce o anumită cantitate de sebum, iar chimicalele din șampoane îl elimină, determinându-l să producă și mai mult în încercarea de normalizare și autoapărare.

  Cred că pauza asta va fi benefică pentru părul meu!

Dacă altele au renunțat de tot la șampon, având 4 sau mai mulți ani de când merg pe această metodă, mai sănătoasă pentru păr, eu zic că n-o să mor o lună și poate chiar scap de mătreață și păr gras! :D

Wish me luck!
Lorena

26 comentarii

  1. Chiar sunt curioasa ce va fi iesi....eu nu as putea sta fara sampon, balsam, ulei de par etc. ma spal o data la 2 zile. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu am parul la fel, si eu m-am tuns foarte scurt vara asta , astept rezultatele experimentului :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Și eu am părul gras și îl spăl aproape zilnic pe timp de vară. O să încerc și eu azi cu apă și bicarbonat în loc de șampon, să vedem ce iese. Aștept cu interes impresiile tale!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am citit si eu despre asta, dar tare mi-e teama sa incerc :)) Sunt mult prea dependenta de balsam dupa samponare..Eu il pot spala cam la 3-4 zile si nu ma deranjeaza asa tare, dar stiu ca majoritatea sampoanelor nu sunt chiar prietenoase cu pielea..
    Good luck!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi se pare interesant experimentul tau, dar nu stiu daca as rezista sa il incerc....si eu ma confrunt cu problema asta si singurul sampon care am vazut ca face ceva e Sebum Control de la Gerovital...cand l-am folosit pe acela arata bine parul si la inceputul celei de-a 3-a zi dupa spalare. L-am lasat deoparte o perioada pt ca nu am vrut sa ma obisnuiesc cu el si sa nu mai fie eficient, dar cred ca o sa il recumpar cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  6. Poate intr-o zi nu-l mai suport si imi vine sa-mi torn juma' de tub de sampon in cap:))). Va fi o provocare, dar trebuie sa incerc. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie mi-a mai crescut putin de vara trecuta, dar nu as mai repeta experienta. Poate ca m-a dezamagit si frizerita la care am fost... Am citit ca experimentul acesta e benefic si pentru cresterea parului, sper sa am rezultate. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Succes! Am testat şi eu metoda asta, însă nu a fost deloc pe placul meu. Aveam părul casant, scorţos şi-mi era tare milă de el. Pe mine nu m-a convins, dar sunt foarte curioasă care va fi rezultatul tău! Îţi urez mult succes şi sper să ai parte de rezultatele dorite! Am văzut că sunt multe persoane care practică treaba asta şi sunt foarte încântate, aş fi vrut să fac şi eu parte din grupul lor :)) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu tot amân momentul, de teamă că n-o să reușesc să mă țin de treabă și voi apela iar la șampon. Am încercat mai demult să folosesc șampon în combinație cu bicarbonat în speranța curățării intense a rădăcinilor, dar am renunțat, nu mai știu de ce. :D
    Luna viitoare e perfectă pentru experimentat. :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Si mie mi-e teama!! :)) Mai ales cand imi vad parul unsuros care striga: Sampooon! sampooon! :))
    Eu daca nu-l spal tot a doua zi arata de parca nu e spalat de o luna:)). Eu zic ca n-are ce rau sa-mi faca experienta asta. :D
    Mersi! :)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am auzit si eu de el dar nu stiu de ce nu i-am dat o sansa. Cred ca dupa atatea incercari am inceput sa nu mai sper in minuni si sa le consider pe toate la fel. :D
    Sa vedem cum se comporta parul meu in urmatoarea perioada, poate n-o sa mai am nevoie de sampon, bine ar fi! :)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. Of, am citit si eu despre experientele neplacute ale fetelor... sper sa nu mi se intample si mie la fel, mai ales dupa o perioada in care indur toate starile de tranzitie ale parului! :))
    Multumesc frumos pentru comentariu! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am incercat si eu fara nimic, doar cu apa si dupa 2 spalari am renuntat. Parul era uleios, groaznic.
    Sper sa mearga cu otet si bciarbonat, eu folosesc metoda asta ca sa scap de matreata si merge ! :D

    RăspundețiȘtergere
  14. E nu cred că aș îndrăzni să stau mai mult de două zile fără să-mi spăl (cu șampon) părul, dar sunt foarte curioasă care va fi concluzia ta după această experiență. :D
    Eu m-am obișnuit cu spălatul la două seri, nu mă deranjează asta, dar mă deranjează că uneori și a doua zi arată cam nasol. :( Eu am altă grijă acum.... cum să scap de părul vopsit, îmi vreau culoarea mea înapoi! :)) Am eu niște variante (fără foarfecă sau decolorant) dar le mai cercetez. :D

    RăspundețiȘtergere
  15. N-as indrazni sa renunt la sampon:)))

    RăspundețiȘtergere
  16. Este prima oara cand citesc despre aceasta tehnica ca sa o numesc asa. Abia aștept sa citesc parerea ta :)

    http://thatswhywesmile.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
  17. bicarbonatul deshidrateaza, multe persoane s-au plans ca parul le-a devenit casant si uscat, si el fiind si abraziv exista si riscul sa se rupa mai multe fire. iti recomand mai degraba ceva testat, samponul homemade cu faina de secara integrala. se face doar din apa si 2-3 linguri de faina, pana obtii o consistenta de sampon. te speli, lasi sa actioneze 3-4 minute si clatesti bine. si nu iti face griji, faina din grau contine mai mult gluten care face sa adere la firul de par, cea din secara nu ramane pe scalp sau fire. secara contine omega 3, calciu, magneziu, potasiu, zinc, ar putea sa te surprinda, eu m-am spalat asa, o zi da, una nu, insa nici in a 3-a zi nu aveam parul gras, totusi vara ar fi bine sa speli parul prin aceasta metoda la 2 zile. iata ceva mai detaliat: http://blog.kanelstrand.com/2014/02/testing-diy-shampoos-rye-flour.html

    RăspundețiȘtergere
  18. Pfff incep sa am emotii. :D Ma tenteaza si sa-mi cumpar un sampon solid din uleiuri naturale, dupa cum am vazut ca folosesc unele youtuberite:D
    Nici eu nu cred ca as rezista sa-l spal doar cu apa, dar sper sa nu ii agravez situatia din cauza bicarbonatului. :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Si eu imi spal parul tot la doua seri, dar deja pentru mine a devenit enervant. Plus de asta, doar in prima zi arata ok, a doua nu-l mai recunosti. :))
    Nu m-am mai vopsit de mult timp... dar inca rezist tentatiei. ;))
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. :))) Si eu sunt curioasa daca o sa pot duce la sfarsit experimentul.

    RăspundețiȘtergere
  21. Si eu sunt curioasa ce efecte va avea asupra parului meu, daca vor fi bune s-ar putea sa renunt la sampon, de tot. :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna, Ioana.
    Multumesc frumos pentru comentariu! Voi tine cont de sfaturile tale. :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Şi părul meu e gras, şi aşa obişnuia să fie de când mă ştiu (Mă rog, din adolescenţă). Şi mi s-a spus că e din cauză că îl spălăm prea des. Îşi pierde elasticitatea, şi este "obligat" să producă mai mult sebum. Aşa că, în vacanţa de vară (când eram la ţară pe la bunici) am încercat să reduc intervalele de timp în care îmi spălam părul (şi eu detest să văd un păr gras, lucios, şi aveam aceeaşi problemă ca şi tine, dar fiindcă eram la ţară, mi-am permis să încerc să-l spăl de maxim 2 ori pe săptămână). După cam o lună de făcut asta, am observat o schimbare majoră: părul nu avea tenta lucioasă de altă dată ( şi pe lângă asta, firul de păr părea mai gros, mai sănătos). Aşa că, acum am ajuns la performanţa de a-l spăla odată la 4 zile, şi chiar şi în a 4-a zi nu arată atât de greasy şi lucios (mă spăl a 4-a zi doar pentru că a devenit un obicei).

    Nu ştiu dacă ajută ceea ce am spus, dar am trăit şi eu experienţa ta (obişnuiam să îmi ţin părul scurt, din aceleaşi motive), şi acum pot să-mi ţin liniştită părul lung, pentru că ştiu că nu o să mai am necazurile de altă dată:)


    Te pup, şi baftă în continuare,
    www.mfashionhour.com

    RăspundețiȘtergere
  24. Mă bucur că mi-ai povestit modul în care ai reușit să scapi de părul gras. :D Fiind în vacanță îmi permit, și eu, să încerc tot felul de experimente, căci în timpul școlii nu aș putea să mă afișez cu un păr uleios. :D


    Sper să am rezultate și să îmi ajut părul să crească sănătos. Mi-e dor de păr lung! :D
    Pupici, mersi frumos pentru comentariul complex!

    RăspundețiȘtergere
  25. Cum merge? A functionat pentru tine metoda asta? :-s pare crunta si medievala :))

    RăspundețiȘtergere
  26. N-a mers. Am renuntat deja de-o saptamana. Trebuie sa revin cu un alt articol despre samponul pe care mi l-a recomandat medicul meu de familie.

    RăspundețiȘtergere